Chia Seed

Chia Seed Black

CHIA SEED (BLACK)

Chia Seed White

CHIA SEED (WHITE )

Chia Seed sebenarnya mempunyai banyak khasiat. Di antaranya ialah:

1.  Fiber

Chia seed mengandungi banyak fiber. Kajian mendapati bagi setiap 1 aun chia seed, mengandungi 11% fiber.  So kalau nak kurus boleh lah cuba… Ada kawanku yang mengambil biji chia ini sebanyak 1 sudu teh dan mencampurkannya ke dalam air minuman.. dan kesannya sentiasa rasa kenyang.. selepas sebulan menggamalkannya, berat badan semakin turun.. rupanya lebih kurang biji selasih apabila dah kembang… Selain itu, chia seed juga dapat mengelakkan rasa nak makan jer sebab perut sentiasa rasa penuh.. dan yang penting bila nak ‘membuang’ pun mudah…

2.   Omega 3 dan 6

Seperti yang semua telah maklum, badan kita tidak dapat menghasilkan Omega 3 dan 6 ini.. Kita perlu mendapatkannya daripada makanan seperti ikan, susu, telur dan sebagainya.  Berita baik untuk semua kerana biji chia ni banyak mengandungi kedua-dua asid omega ni.. So boleh bagi anak-anak makan sebab baik untuk otak dan pertumbuhan mereka..

 

3.   Kalsium

Khasiat seterusnya untuk tulang dan gigi yang sihat…  Biji chia mengandungi tiga kali ganda kalisum jika dibandingkan dengan susu.. so untuk mengelakkan osteoperosis, ambiklah biji ni dalam diet kita…

4.  Anti Oksida

Super penting untuk menghalang radiasi bebas daripada menyerang bandan kita.. awet muda pun ya juga.. aku dapati kawan yang mengamalkan makan biji chia ni, kulit mukanya semakin tegang dan berseri..

5.   Protein

Menurut chiaseed.com ..“It includes all essential amino acids such as leucine, lysine, isoleucine, methionine, threonine, valine, tryptophan, and phenylalanine. The powerful combination of these amino acids will allow you to perform better during your training sessions and help you build more muscles faster.”

6.   Mengimbangi paras gula dalam badan

Apabila gula dalam badan seimbang, dapat mengelakkan risiko diabetes dan badan semakin bertenaga dan lambat rasa letih… Badan terasa bertenaga sepanjang hari.. Chia seed juga dapat mengelakkan daripada badan kita dehidrasi.. cuba tengok biji seed apabila dah direndam dalam air.. kembang dan penuh dengan air.. so imagine apabila biji ni berada dalam badan kita..

7.   Anti-Inflamantory 

Kajian ini telah dibuat terhadap pensakit arthiritis. Mereka mendakwa sejak mereka mengambil chia seed dalam diet mereka, sakit tulang mereka berkurangan hanya selepas beberapa minggu sahaja.  Kandungan omega 3 yang banyak juga membantu me’lubricate’kan sendi-sendi.. . Yang ini aku akan cuba meujuk ayahku untuk mengambil chia seed dan melihat sendiri hasilnya.. Insyaallah..

 

Kami membekalkan Chia Seed hanya

RM 38 Sahaja (200 gram)- seperti gambar di atas

POSLAJU PERCUMA

Beli Banyak, DISKAUN Hebat menanti !

sms/whatsapp/call SEGERA 019-264 2500

Leave a Comment